Kampania skierowana jest do młodych osób w wieku 14-18 lat. Jako pierwsza w Polsce odnosi się do przekonań normatywnych i informuje, że większość młodych ludzi nie używa narkotyków. Przy pomocy tak sformułowanego przekazu, który ma odzwierciedlenie w wynikach badań, kampania ma za zadanie kształtować przekonanie, że nieużywanie narkotyków jest obecnie normą wśród nastolatków. Zadaniem kampanii jest ponadto modelowanie pozytywnych postaw wśród młodzieży poprzez pokazanie, jak można żyć, bawić się, uczyć czy pracować bez udziału narkotyków oraz bez wspomagania substancjami psychoaktywnymi.
Honorowy Patronat nad kampanią objął Minister Zdrowia.
W roku 2011 kampania została zrealizowana w okresie od czerwca do grudnia przez agencję reklamową Fabryka Komunikacji Społecznej, natomiast za współpracę i kontakty z mediami odpowiadała agencja PR Parter of Promotion. Do kampanii włączył się również Instytut Monitorowania Mediów i Point Group - Platforma Mediowa.
W ramach realizacji kampanii wyprodukowano spot telewizyjny, spot przeznaczony na telewizory LED w autobusach i tramwajach w Warszawie, Toruniu i Opolu, spot radiowy i plakaty, koszulki, wlepki, naklejki na lustra i podłogi. Ważnym narzędziem w kampanii była strona www.nacomito.com.pl, która miała charakter otwarty – każdy mógł zaprezentować swoją pasję (w dziale JA), wrzucić ciekawy link do inspiracji (w dziale TY), czy poinformować o ważnym wydarzeniu (w dziale MY). Istotnym elementem strony były materiały o charakterze informacyjno-edukacyjnym na temat środków psychoaktywnych. Na stronie Facebooka utworzono profil kampanii. Organizowano tam konkursy, inicjowano dyskusje, młodzi ludzie mogli dzielić się swoimi pasjami. Stronę www.nacomito.com.pl wyświetlono 19 858 razy, profil na Facebooku polubiło 1130 osób.
Na co mi to w 122 klubach muzycznych i dyskotekach na terenie całego kraju miało formę kampanii AdMirror, która polegała na oklejeniu toalet naklejkami na lustra i podłogi. Wlepki akcji znalazły się również w kopertach DON’T PANIC w klubach muzycznych, kawiarniach i dyskotekach, a także podczas festiwalu Przystanek Woodstock, Ostróda Reggae Festiwal, Młodzieżowych Mistrzostw Europy w Ultimata Freesbe i Pikniku Organizacji Pozarządowych „Lokalni-Niebanalni” w Tomaszowie Mazowieckim.
Dzięki licznym partnerom kampanii, akcja społeczna widoczna była na różnych portalach i forach internetowych. Spoty reklamowe ukazały się na antenie Telewizji Polskiej, TVN-u i 4fun.tv, a spoty radiowe w Polskim Radiu Łódź, Polskim Radiu PIK, Polskim Radiu Rzeszów i innych radiach stacji lokalnych.
Łącznie w czasie kampanii ukazało się 556 spotów TV, 825 spotów radiowych, 13 reklam prasowych i 15 547 280 odsłon bannerów internetowych. W mediach ukazało się blisko 700 publikacji, w tym: 83 publikacje prasowe, 481 publikacji w internecie, 73 audycje radiowe i 40 materiałów w telewizjach.
Materiały są dostępne na stronie kampanii, w zakładce dla mediów.
Akcja wspierana była w dużym stopniu przez ambasadorów kampanii, którzy podejmowali działania na poziomie regionalnym i lokalnym wykorzystując i upowszechniając materiały Krajowego Biura oraz podejmując własne inicjatywy. Szacunkowa wielkość grupy, do której za pośrednictwem prasy i internetu, dotarł przekaz kampanii to 6 978 527 osób (dane na podstawie raportu agencji PR – Partner of Promotion).
W 2012 roku Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii kontynuowało kampanię, jej przekaz został wzmocniony hasłem pomocniczym Odleć z nami, nie z narkotykami i nawiązywał do głównej myśli kampanii. Celem drugiej edycji było promowanie wśród ludzi młodych przekonania, że drogą do satysfakcji, radości i spełnienia jest świadomy rozwój i własna aktywność - bez wspomagania substancjami psychoaktywnymi. Szczególną formą takiego zdrowego, świadomego samorozwoju jest oddanie się własnej pasji.
Kampania została zrealizowana od września do grudnia przez Agencję Fischer&Zubek PR Partners Sp. z o. o. Kampania realizowana była przede wszystkim za pośrednictwem Internetu. Na stronie internetowej znalazły się nowe informacje i interaktywne materiały edukacyjne skierowane do grupy docelowej (osoby w wieku 14-18 lat). Poprzez profil „nacomito” na Facebooku prowadzono cykle tematyczne promujące zdrowy styl życia i pogłębiające wiedzę na temat metod odmawiania i ryzyka używania narkotyków. Użytkownicy profilu mieli możliwość kontaktu z ekspertem ds. uzależnień. Facebook stał się także polem do promowania i przeprowadzenia konkursów - „Wiem dlaczego nie biorę”, „Idę własną drogą”, „Pomagam, wygrywam”, „Moja wyobraźnia – moja pasja”.
Finałem ogólnopolskiego konkursu „Odleć z nami nie z narkotykami” był event pn:„Stacja Odlot” na warszawskim lotnisku. Nagrodą w konkursie był lot szybowcem z mistrzem świata Sebastianem Kawą – Ambasadorem Kampanii. Poza zwycięzcami wzięła w nim udział młodzież z zespołu szkół nr 31 z Warszawy. Wydarzeniem kończącym kampanię był koncert młodych zespołów muzycznych w warszawskim klubie „Powiększenie”. Wzięli w nim udział fani profilu „nacomito’ oraz wychowankowie warszawskich domów dziecka.
W ramach realizacji kampanii wyprodukowano gadżety, plakat, bannery, layout prasowy, spot radiowy oraz animację, która promowała kampanię w stacjach telewizyjnych oraz Internecie. Wszystkie materiały promocyjne zostały zamieszczone na www.nacomito.com.pl.
W roli partnerów kampanii pojawił się Instytut Monitorowania Mediów oraz Merlin.pl SA. Patronat medialny nad kampanią objęły 3 ogólnopolskie stacje TV (4fun.tv, rebel.tv, TV disco), 2 ogólnopolskie tytuły prasowe (naszemiasto.pl, przegląd lotniczy), 6 portali internetowych oraz 15 regionalnych tytułów prasowych i 15 stacji radiowych.
W mediach ukazały się: 62 publikacje prasowe, 234 publikacje w Internecie, 29 audycji radiowych, 202 emisje spotów radiowych i 194 spotów telewizyjnych w 4 stacjach oraz 1 reportaż dotyczący eventu „Stacja odlot”.
Na poziomie regionalnym i lokalnym ściśle współpracowano z Urzędami Marszałkowskimi, Urzędami Miast i Gmin. Do współpracy włączyli się Wojewódzcy Eksperci ds. Informacji o Narkotykach i Narkomanii propagując informacje o kampanii na odpowiednich stronach internetowych oraz poprzez rozkolportowania plakatów promocyjnych.
Kampania Internetowa była widziana 4 548 376 razy przez 1 700 374 osób, zasięg kampanii prasowej to 5 988 000 osób. Kampania w telewizji miała zasięg 2 611 651 osób i średnią oglądalność 194 502 osób.
W roku 2013 kampania realizowana jest przede wszystkim za pośrednictwem Internetu i strony www.nacomito.com.pl oraz profilu na Facebooku pod nazwą „nacomito”.