Kampania "Bliżej siebie- Dalej od narkotyków" była pierwszą w Polsce kampanią społecznych, która nie straszy, ale pozytywnie wzmacniają rodziców i opiekunów, jako ważnych uczestników prewencyjnych działań antynarkotykowych.
Podstawowym celem kampanii było wzmocnienie znaczącej roli rodziny w zapobieganiu narkomanii, zwrócenie uwagi na ryzyko związane z używaniem narkotyków przez dzieci oraz podniesienie poziomu wiedzy rodziców na temat substancji psychoaktywnych.
Ponadto oprócz zachęcenia do zwiększenia częstotliwości kontaktów między rodzicami a dziećmi, miała za zadanie również zwrócić uwagę na jakość relacji w rodzinie, wyposażyć rodziców w podstawową wiedzę na temat sztuki wychowania i profilaktyki rodzinnej w celu ochrony dzieci i młodzieży przed używaniem środków psychoaktywnych.
Ideą Kampanii było rozpowszechnienie faktu, że dobre relacje w rodzinie oparte na więzi emocjonalnej, otwartości i wzajemnym szacunku, dostrzeganie i rozumienie potrzeb dziecka, a także wiedza na temat substancji stanowią ważny czynnik chroniący dzieci przed używaniem narkotyków. Dodatkowym celem kampanii jest promowanie instytucji zajmujących się doradztwem i pomocą rodzinie w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, a także sieci instytucji promujących profilaktykę antynarkotykową.
W ramach kampanii opracowany został poradnik dla rodziców "Szukaj porozumienia ze swoim dzieckiem. Bliżej siebie - dalej od narkotyków."