Kampania "Pilnuj Drinka" trwała w latach 2007 - 2008. Została zainicjowana z powodu coraz częściej wystepującego zjawiska wykorzystywania substancji odurzających w celach przestępczych oraz tragicznych często skutkach wydarzeń z tym związanych. W zawiązku z tym, że ofiarami tych przestępstw bywają najczęściej kobiety, substancje te zostały nazwane „pigułkami gwałtu”.
Miejsca masowych imprez, takich jak dyskoteki czy kluby muzyczne sprzyjają sytuacjom przestępczym, ponieważ naturalnym elementem zabaw tanecznych są napoje, a spotkania młodzieżowe z założenia służą poznawaniu innych osób i niezwykle łatwo w takich sytuacjach zapomnieć o wszelkich zagrożeniach. Mając to na uwadze Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania zainicjowało kampanię informacyjną skierowaną do młodych osób, bywalców klubów oraz imprez muzycznych, pod hasłem „Pilnuj drinka”.
Kampania została przyjęta z dużym zainteresowaniem i z sukcesem były prowadzone również działania w środowiskach lokalnych. Plakaty były umieszczane w klubach i dyskotekach.