Przyjmuje leki czy bierze? Leki bez recepty - do leczenia, nie do brania to kampania zainicjowana w październiku 2013 r. w odpowiedzi na wzrastającą liczbę przypadków zażywania przez młodzież leków dostępnych bez recepty w celu odurzania się. Adresatami kampanii są rodzice oraz nauczyciele.Kampania została objęta patronatem honorowym przez Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji Narodowej.
W odpowiedzi na pojawiające się problemy, Krajowe Biuro podjęło działania mające charakter kampanii. Akcja informacyjno-edukacyjna pod hasłem Dopalacze mogą Cię wypalić - Poznaj fakty była bezpośrednią reakcją na alarmujące wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Krajowego Biura dotyczących używania przez młodzież tzw. dopalaczy. Celem prowadzonej akcji było dostarczenie młodym ludziom wiedzy na temat działania substancji psychoaktywnych zwanych dopalaczami oraz zwrócenie uwagi na zagrożenia wynikające z ich używania.
2011 -2012 Narkotyki? Na co mi to Jest to pierwsza w Polsce kampania, która promuje wśród młodzieży adekwatne przekonania na temat używania narkotyków. Kampania była prowadzona pod honorowym patronatem Ministra Zdrowia. Ambasadorem kampanii został wielokrotny mistrz świata w konkurencjach szybowcowych -Sebastian Kawa.
2009 - 2010 Brałeś? nie jedź! Po narkotykach rozum wysiada
Pierwsza ogólnopolska kampania społeczna poruszająca problem prowadzenia pojazdów pod wpływem narkotyków. Celem kampanii było uświadomienie młodzieży, że prowadzenie samochodu po zażyciu narkotyków jest takim samym przestępstwem i równie niebezpieczne, jak prowadzenie po alkoholu.
2009 - Dopalacze mogą cię wypalić
Akcja informacyjno-edukacyjna podjęta w odpowiedzi na alarmujące wyniki badań Krajowego Biura dotyczących używania przez młodzież tzw. dopalaczy.
2008-2009 - Czy wiesz, co przewozisz?
Kampania informacyjna dotycząca bezpieczeństwa obywateli polskich podczas podróży zagranicznych miała na celu ochronę polskich turystów przed nieświadomym przemytem.
2007-2008 - Pilnuj drinka
Kampania informacyjna dotycząca bezpieczeństwa młodzieży podczas imprez muzycznych w klubach i dyskotekach. Celem kampanii było zwrócenie uwagi na zagrożenia związane
z substancjami dodawanymi do napojów w celach przestępczych
2006-2007 - Wsparcie społeczności lokalnych w przeciwdziałaniu narkomanii
Kampania skierowana do społeczności lokalnych miała na celu wsparcie samorządów
w skutecznym zapobieganiu narkomanii. Adresatami projektu były gminne władze samorządowe, pracownicy pomocy społecznej, placówek oświatowych, policji, lokalnych organizacji pozarządowych, oraz całe społeczeństwo obywatelskie
2005-2006 - Bliżej siebie - dalej od narkotyków
Przewodnią ideą kampanii była teza, że dobre relacje pomiędzy rodzicami bądź opiekunami i dziećmi służą budowaniu więzi i bliskości, co w znacznym stopniu chroni młodzież przed sięganiem po substancje psychoaktywne, a zwłaszcza przed uzależnieniem
2004 - Uczelnie wolne od narkotyków
Kampania prowadzona wspólnie z Kancelarią Prezydenta RP zachęcała organizacje studenckie oraz władze uczelni do podejmowania na ich terenie oraz w domach studenckich działań profilaktycznych na rzecz ograniczania używania narkotyków przez młodzież akademicką.
2002-2003 - Narkotyki - najlepsze wyjście nie wchodzić
Zadaniem kampanii było uwrażliwienie młodzieży na fakt, że używanie narkotyków wiąże się z poważnymi szkodami zdrowotnymi i społecznymi. Jednym z istotnych jej elementów były działania nastawione na zwiększenie bezpieczeństwa młodzieży w miejscach rekreacji, głównie w klubach, dyskotekach i na koncertach
2000-2001 - Znajdź czas dla swojego dziecka
Głównym przesłaniem kampanii skierowanej do rodziców i opiekunów było zwrócenie uwagi na znaczenie rodziny jako czynnika chroniącego dziecko przed używaniem narkotyków oraz podkreślenie roli wychowawczej rodziców bądź opiekunów w profilaktyce uzależnień.